To sider af en mønt.

søndag den 31. januar 2010

Hej Darlings.

Kender du det at du står og er ved at handle ind, og så oplever du en yderst ubehagelig ting. Nemlig en kunde der skaber sig som... well... jeg ved sku ikke hvad?
Det er ikke kun ubehageligt for ekspedienten, men også for de andre kunder, som tålmodigt venter og opføre sig pænt.
Jeg er led og ked af at der er folk der skaber sig på den måde. Har selv oplevet det engang. Jeg var inde på en grill, og skulle til at bestille noget mad, da en kvinde (der havde bestilt en burger og modtaget den) stopper op og kikke mod den mandlige ekspedient med et muggent blik, og kommentere meget muggent; "hvorfor er min burger bolle brændt? Det er da dårligt!" Jeg får øje på den lille brændet kant på burgere, der ikke er særlig stor.
Mande undskylder virkelig for at den var blevet brændt, og at det i hvert fald ikke var meningen. Men det er åbenbart ikke nok, hun brokker sig yderligere, og siger at det godt nok er en dårlig grill, hvorefter hun skrider.
jeg blev godt nok knotten der... Det var simpelthen dårlig stil.
Hun kunne jo bare have fjernet det lille stykke der var brændt, det er jo ikke fordi det er en rå bøf hun fik serveret, selvom hun sagde den skulle være gennemstegt.

En anden ting jeg oplevede var nok mere racistisk og decideret ondt.
Jeg går på HF, og nede i vores store kantine er der en tag selv salatbar, og nogle personer som skiftes til at lave sandwiches. For det meste er det en ung indvandre kvinde, som er mindre end mig, men utrolig sød og snakkesalig.
Jeg står og venter på at hende foran mig er ved at få lavet hendes mad, og pigen gør det okay hurtigt. Bag mig står der to blondiner som begynder at brokke sig over hun ikke bruger en handske (bevares hun burde have brugt en handske, da det er normalt god hygiejne), og generelt er meget langsom. Pludselig begynder de at gøre grin med hende, og sige meget lavmælt "Jalla Jalla!" som de fleste af os godt ved hvad betyder. Til jer der ikke gør det, så betyder det vist hurtigere hurtigere.
Jeg blev sur over det, vente mig om og sagde at det var fandeme ikke pænt gjort!
Hun gør dem en tjeneste ved at lave deres mad, og sørge for vi får noget at spise, og de burde fandeme ikke komme med så racistisk en udtalelse. Får da ellers den klassiske "So!" og "luder" som den type piger nu så intelligent kan argumentere med. Men jeg syntes det var SÅ dårlig stil.

Det er utroligt at nogle kunder er så skide egoistiske, og der er åbenbart kun dem i verden, og igen andre. Alle andre er bar luft for dem, og ekspedienterne lever åbenbart for at slikke deres røv. Det er klamt at tænke over, og det er decideret sørgeligt!
Man siger altid at "Kunden har altid ret" og det nyder mange kunder godt af, specielt dem som der som oftest ikke har ret. Men derimod hvis du bliver ekspedient i Bilka, eller Irma, så skal man SELV leve med at kunden har ret.... og først der indser mange at kunderne som oftest er opblæste idioter, som tror de kan tillade sig alt, fordi "KuNdEn HaR AlTiD RET!!!"
Jeg må sige jeg føler for nogle af de folk der må trækkes med den type kunder, og jeg syntes det er bravt at de bare forholder sig flinke, fordi de kan risikere at deres job står på linjen, hvis de begynder at tale imod kunden. 90% af gangene er de nød til at smile pænt og sige "Undskyld Hr/Fru".... Men på den anden er der jo også nogle gange nogle rigtig nedern ekspedienter.
Var engang i banken for at hæve penge, og jeg kommer op for at skulle have mine penge.
Foran mig sidder der en rigtig muggen gut, der bare sidder og ser ud som om han har lyst til at dø. Jeg får pengene og siger pænt til ham "smil dog, det er en nydelig dag :D" han smiler i ½ sec, og hænger igen med mulen.

Så Darlings, har i nogle sinde oplevet en ubehagelig oplevelse? Og hvordan har i det med at være enten kunne eller ekspedient, og skulle stå model til det ene eller det andet?

0 kommentarer: