WOW, AION, WAR...what?

tirsdag den 19. januar 2010

Hmm.
Ja jeg er ikke bleg for at indrømme at jeg er en ganske ivrig MMO'er, som elsker at spille alle de nyeste MMORPG'er som der nu en gang måtte træde ud på det store skræmmende game marked. Jah jeg har desværre også været en af dem som har kastet mig ud i det at spille WOW, men det var en kort fornøjelse da grafikken, de utallige latterlige noobs, og gold-sellers overrumplede en. Jeg havde dog fornøjelse at spille samme med kæresten, en god veninde og komme ind i en mega skøn guild, kaldet "The Wolf Pack" som jeg nød ganske godt af.

Mange vil nok snerrer af mig, som jeg har prøvet før, og sige "omg naab!!!!111one one, WOW is liek awsumst g@am3 3V@rH U F@g" og jah, måske er det det for jer, som stadig holder fast i det, men der var mange ting der skuffede mig ved spillet, blandt andet BG (Battle Grounds) jeg har aldrig oplevet mere nedern spillere i mit liv end der inde. Det er træls og frustrerende at prøve og lave en ordenlig omgang BG, men det kan man ikke, fordi der er en hel bunke latterlige teens, som "pænt" fortæller en at man bør holde sin mund, og ikke skal tro man er noget.... Jantelov munch? Me Think So. Og så de folk der kan level deres figure op på MAX på under nogle få dage, geez få jer dog et LIV! WOW er ikke alt! Det er der ingen MMO'er der er i denne verden!
Bare bed til at i ikke ender som ham her, hvis i ved hvem i er der ude, som ikke kan leve uden jeres MMO... Tag ham her som et skræk eksempel.
Og en anden ting der genere mig er; kan du ikke tåle lidt modspil i en MMO, så lad være med at hoppe ud og ind af spille.... hold op med at sige "JEG KOMMER ALDRIG TILBAGE!!!! *tudefjæs*" og så bagefter hop ind i spillet igen... seriøst, det får en til at fremstå som en tude Marie, og som en der kun gør det for Ze Drama! Drop... Det!


Men det er ikke kun dårlige ting jeg har oplevet med MMORPG'er Men også de gode, fordi det gør man jo.
Men nogle MMO'er som jeg er personlig fan af er:

1 PLADSEN ( ^ _ ^)∠☆PAN!
RAGNAROK ONLINE!















2 PLADSEN ( ^ _ ^)∠☆PAN!
STAR WARS GALAXIES!










3 PLADSEN ( ^ _ ^)∠☆PAN!
WARHAMMER - AGE OF RECKONING!













Men hvor utroligt det end måtte lyde, så er jeg faktisk slet ikke hoppe på AION vognen, da jeg HAR spillet Guild Wars, og derfor syntes jeg virkelig ikke spillet sagde mig noget. Mange jeg kender er stadig på vognen med !OMG!!!!! AION er SÅÅÅÅÅ fedt!!!" mens andre jeg kender allerede har sagt "meh" til det og lagt det fra sig. Jeg elsker at game online, fordi man får mange nye at snakke med, og man får lov til at stresse af! Ja for mig er MMO'er en måde at stresse af på. Har aldrig brudt mig om at skulle ind og lave PvP eller noget i den stil, men WAR (Warhammer) fik det faktisk ændret. Mange folk undervuder WAR fordi "Det er jo ikke WOW *ligne en WOW idiot*" og nej, det er ikke WOW, og folk lod heller ikke til at give spillet en chance. Det var som om at folk forventede at WAR skulle være på højde med WOW; men ak og ve så var det dog ikke sådan. WAR startede meget kluntet med alt for mange servere, og med at største delen af spillerne ikke kunne oprette sig på deres fora, fordi der var noget galt med kodningen. Det kan jo ske for enhver, men WAR virkede bare godt på mange punkter. Du havde adskillige muligheder for at tjene XP frem for bare at grinde og queste. Her kunne du laver quest, instances, public quest, RvR og Take over the Keep, alle tingene gjorde du kunne tjene XP, og tro mig, det var ikke bare en dans på roser, som det måske lyder. Du skulle heller ikke lave 400 handsker for at kunne lave nye ting, og du skulle heller ikke grinde som en GAL for at få visse specielle ting. Hvem gider også slå 500 monstre ihjel for ET item? Not me mam.
Men en af de ting der virkelig gjorde indtryk på mig i WAR var at du virkelig følte du var med i en krig, og at du altså kun var "Privat annon" som ingen rigtig kendet: "omg fail! jeg er 1337!" er der nok mange der tænke nu, fordi i WOW var der også en krig der blev udkæmpet, men den følte du bare ikke var der... I wow var det mere en form for racehad, end det var en reél krig, mens i WAR VAR der faktisk en krig, og jo, du kunne MÆRKE du var med i den.
Ser i.... I war når man overtager et Keep, så er det HELE fraktionen på den server du spiller på, og den fraktion du spiller for, som får en bonus ud af det. Du får nogle gode 25% XP og damage buff, fordi nogle få mennesker overtog et keep fra det andet hold, på det map som du befinder dig på... det er skuda lir, og SÅ følte man det var en fælles krig. Ja jeg priser WAR rimelig meget, men det er også et godt spil, og man bør give det en chance. Godt nok er der ikke flere millioner spillere som ved WOW, og godt nok er du ikke i stand til at lave din figur om som det passer dig, da du i WAR bær en uniform.
En anden ting jeg elskede ved WAR var at alle classes var ikke tilegnet for alle racer.
En Orc kunne f.eks ikke blive en Bright Wizard, og en Dværg kunne ikke blive en Shaman, fordi sådan var det altså bare ikke, og det gjorde også der var balance i spillet, frem for "se mig, jeg er gnome deathknight håhåhåhåhå!!!"
jeg savner dog tit WOW skal det siges, men droppede det af mange grunden, og inden i spørg, så nej.... jeg spiller ikke WAR mere, grunden nogle trælse omstændigheder med den gamle guild, og dens ene guildmaster... det var en trist dag, og det havde stået på et stykke tid, men nogle gange må man sku bare sige STOP.

Nu om dage spiller jeg RO (Ragnarok Online) og har gjort det i snart... puha! 5 år.
Og for mig er det et skønt spil, nej det er ikke just WOW eller WAR, grafikken er 2D spirtes blandet med 3D bg, musikken og lydeffekterne er elendige, og det er ikke det mest avanceret spil på listen, men alligevel er der stadig rigtig mange fans af spillet, og det har kørt siden 2002. Spillet koster noget at spille om måneden, men jeg er en af dem der spiller på en gratis server (jah jeg er ond og nedern fordi jeg gør det pis) og jeg er glad for den server jeg spiller på nu.
I RO er der en main server som du spiller på, og den har så under servere. Jeg spiller på Rebirh RO på Eir server, og er hoppet derhen fra Euphro serveren. Men efter mange problemer, en nedlukning og admin skifte, kom jeg så til den nye server.... Der havde været et kæmpe problem på Euphro med at nogle af donations pengene var blevet brugt til at købe stoffer for, af nogle af moderatorne, så Euphorian (den dengang værende Hoved admin og master GM) lukkede siden, og serveren ned. Men han oprettede en Poll så han kunne se om spillet skulle startes op igen, og folk skrev et rungende JAH!
Så serveren kom op igen, men nu var der nye admins og moderatore, og mange af dem var ærlig talt nogle røvhuller, som kunne finde på at ban en fordi du sagde det imod i en sag.... Jah så barnlige var de...

Nå nok om hvad jeg HAR spillet og SPILLER NU.
Nu skal vi snakke om et nyt MMO som jeg glæder mig som en lille pige til, nemlig "The Secret World" som er stærkt inspireret af Lovecrafts bøger om Cthulhu! *fangirl scream*
Det er i produktion, men hele promovotionen omkring spillet var genialt. Jeg vil ikke komme ind på det nu, da det er en længene beskrivelse, men lad os bare sige det ville have gjort Dan Brown ære. Jeg har endnu ikke helt styr på plottet endnu, men mener at jorden skal til at gå under, og der er nu en strid mellem de 3 fraktioner; Dragons, Illuminati og Templars, som praktisk talt kæmper om hvem der skal komme ud af dette her mød, lugtende af roser, og være dem der skal forme verden. Tro mig det er en mmorpg som er ved at blive lavet, og på deres hjemmeside er der en nedtælling på sanskrit, som nogle nørder har knækket, og fundet ud af tæller ned til 2012, men de kan endnu ikke bestemme datoen. Jeg er selv mega spændt på at spille skal udkomme, men det er fordi at, til trods for jeg er fantasy fan, så vil jeg altså også gerne have noget som virker nede på jorden, frem for fanatsy og Sci-fi.
Men det er jo op til folks egne meninger om hvad de syntes, jeg er en af dem som vil se frem til spillet med store iver og forventning :D

0 kommentarer: