Candy and Sugar!

lørdag den 30. januar 2010


Hejsa Darlings.

Okay i dag syntes jeg skal være dedikeret til alle de lækre søde sager og gode kager der findes i denne verden!
Jeg er selv en ivrig kage narkoman, og jeg elsker altså bare kage! Mit første ord som barn var faktisk kage, tro det eller lad være ;D

Men jeg er selv den type som elsker at bage en rigtig god
kage, små kager eller lave hjemmelavet konfekt, bolcher og chokolade. Men det har ene og alene noget at gøre med at jeg syntes man får meget mere ros for noget sødt. Men jeg går stærkt ud far at jeg ikke er den eneste der har en sød tand ;D
I denne blog vil jeg gerne hvis folk kunne poste forskellige ting som de syntes er vildt lækre! Billeder, opskrifter you name it.

Men nu vil jeg gerne selv poste en opskrift på Makroner eller Franske Makroner som de også bliver kaldt. Men hvorfor lige Franske Makroner af alle ting? Simpelthen fordi de er super lolita, og så elsker jeg altså bare deres farver. Hvis man har set dem, så ved i hvad jeg snakker om. De er så smukke at se på, og så udgør de en fantastiks valentins gave :D

Franske Makroner med fyld:

Mandel mel: 280 gr.

Flormellis: 480 gr.

æggehvider: 200 gr.

Frugtfarve (gel eller hvilken som helst fast, bare ikke flydende): hvilken du nu lyster, og alt efter hvor kraftig farven skal være.


Sådan gør du:

forvarm først ovnen til 140°.

Sigt flormellis og mandel melet sammen, de gør dejen let og du undgår klumper :D

Pisk æggehviderne stive, men ikke så de skiller, og vend det forsigtigt i melblandingen, tilføje den frugtfarve du gerne vil have, og i de mængder du ønsker. For det meste sørge man for at holde en sød pastel farve.

Hæld blandingen i en pose, og klip et LILLE hul i posen. Sprøjt nu en lille cirkel ud på pladen, men sørg for at holde en god afstand til hver Makron.

Lad dem stå i en 20 minutters tid, og bag dem 10-12 minutter, alt efter størrelse.

Lad dem køle af.

Fyld:

Fyldet er hvad du nu selv ønsker at proppe i. En Lemon Curd, Jordbærcreme, eller måske noget helt 3.

Når Makronerne er helt afkølet, tager man en pose, eller måske en lille ske, og kommer en klat af det fyld man ønsker på den flade side af makronen, hvorefter man tager en anden makron og presser den flade sig mod fyldet, så har du lavet en lille Fransk Makron sandwich :D

Nu hvor det snart er Valentins dag, så kunne de være en super sød gave at bage et par stykker af dem, lig dem i en lille sød æske, med et par søde bånd om og selvfølgelig et kort ;D


Men Darlings, hvad er jeres ynglings kage eller slik?

0 kommentarer: