Lolita

mandag den 18. januar 2010


Lolita, hvad er det for mig?
For mig er det ikke bare tøj men en livsstil, og ikke andet en lidt svær en for mig at udleve, da jeg ikke nødvendigvis bare har pengene til at smide ud på en ny kjole.
Og det er til trods for at jeg har købt en brugt Angelic Pretty kjole fra en sød sælger i tyskland, gennem EGL Community Sale som for mig bare er "ze bezt zite on ze webz evarh"
Hvis man er lolita og gerne vil eje mærketøj, til en nogle lunde overkommelige priser (for designer lolita tøj) så er den side helt klart et must at gemme under sine favoritter.
Siden har altid folk der vil sælge eller bytte tøj, og der er så mange flotte ting at få der inde, selv for piger som man betegner som + størrelse, som mig selv. Jeg er ikke selv et lille fnug som kan passe en kjole hvor livsvidden er 70cm max, men skal selv bruge en helt oppe i 86-90cm. Men så er det SÅ fedt at der er folk der inde der jævnligt sælger kjoler med shirring i, så selv jeg også kan følge med. Jeg var så heldig at min kjole blev solgt med tilhørende headdress til 1100Dkk, jah det er sku dyrt, men det er stadig billigt tage i betragtning af at det immervæk er designer mærker.
Jeg er egentlig ikke en designer whore, men jeg er dog blevet lidt afskrækket fra at køber fra Bodyline Som er en ganske god side for billigt og ganske okay lolita tøj til pebbernødder. Men det vil jeg ikke komme nærmere ind på. Det har ikke noget og gøre med kvaliteten, men mere noget at gøre med at nogle folk mente at man lige så godt kunne sparre det ekstra, og købe en god lolita kjole, end at købe en kæmpe bunke fra bodyline. Jeg er selv stor tilhænger af bodyline, og syntes folk bør bruge den hvis de mangler et kickstart til lolita :)
Jeg må dog indrømme at forskellen fra Bodyline og så til Angelic Pretty er STOR hvad angår kvaliteten. Når jeg køber en kjole fra Bodyline er der ingen ekstra skørt du får med, eller noget i den stil, du må købe det ved siden af, eller få det sammen med et kostume du køber. Hvorimod min AP kjole har stort set et indbygget petticoat, som giver den så smukt et puff i kjolen :D
Personligt glæder jeg mig til foråret, da en veninde af mig, og berømt bruger af J-fashion kaldet Zarsu, holder måske et lolita træf her i Aalborg, og jeg glæder mig som et barn juleaften, over at jeg kan få lov til at fremvise min nye kjole :D
Jeg skal dog lige have købt lidt mere lir til den, så som nogle wrist cuffs, en ny taske og nogle nye sko, da mine rocking horse shoes er ved at drive mig til vanvid, på grund af at skoenes stropper konstant glider ned (de er ligesom ballerina sko, og skal bindes med brede stropper).
Min kæreste syntes det er spild af penge når jeg køber lolita tøj, og det såre mig lidt når han siger det, men hans syntes derimod at jeg ser meget kær ud i mine kjoler, det er da altid en fordel ;D
Min familie syntes derimod det er underligt. Min mor syntes jeg er rigtig kær i min kjoler, og elsker dem, mens mine søskende ikke kan lade være med at siger "Hold da op, du er da godt nok pyntet hva?" men det genere mig ikke det store, jeg går i det fordi jeg kan lide det, og fordi det gør at jeg føler mig godt tilpas.
Det eneste der nok virkelig genere mig ved at bære lolita er at folk har en tendens til at grine smøre når jeg siger "lolita" hvis de spørg om hvilken stil jeg bær. Jeg ved godt de endte tænker på filem lolita, eller på en opustelig sexdukke, så derfor må jeg pænt fortælle dem at stilen har intet med de to ting at gøre, men at man prøver at blande dukke med det viktorianske, og at det på ingen måde er noget seksuelt i det.







Desuden de her støvler? I totally want :D

0 kommentarer: