Baking my little heart out.

tirsdag den 4. maj 2010

Så skete det endeligt. Jeg fik mine bage ting som jeg havde bestilt fra Specialkøbmanden
Jeg må sige jeg er positivt overrasket. Det var lidt dyrt, men alt i alt så er jeg godt tilfreds.
Jeg valgte at bestille 2 kg fondant (som er en form for sukkermasse) 7 forskellige icing colours og en fondant smoother.
De var hurtige til at få smidt tingene samme og sendt afsted, og under hele forløbet var der en god kommunikation.
Der gik nogle få dage og så stod pakken til mig, udenfor min dør, ej hvor var jeg spændt :D
Kunne ikke lade være med at åbne for fondant pakke, simpelthen fordi jeg altså skulle prøve og lege med det, og farve det. Det har samme konsistens som Playdough (i ved det der farvestrålende børne ler i gule bøtter)
Når man åbner pakken så ligner den de der mint karameller i den blå pose, men den hverken smager eller dufter af noget specielt. Der er folk som ikke kan lide smagen af den, men man kan altid smide en anden type smag ind hvis det er det man ønsker.
Jeg er endnu ikke klar til at begynde og kaste mig ud i fondant bruget endnu, men skal dog snart buge det :D
Jeg håber det kommer til at gå godt, fordi det er første gang at jeg skal prøve at bruge det ever og har kun set tutorials på nettet om hvordan man arbejder med det og udglatter det.

Hvad angår lejligheden så er vi nok snart det tættere på at få en lejlighed i Aalborg (OMG!) og måske ender vi endda med en lækker 3 værelset på 80Kvm :D
Super stor lejlighed med massere af plads og rig mulighed for at re-decorate sit nye hjem :D
Det er stadig en af de ting jeg hier efter... At kunne indrette lejligheden i en stil som jeg endelig gider at leve med. Lige nu lever vi som mange andre unge, med de møbler som vi har fået secound hand eller købt på genbrug og jeg ved at det er sådan alle unge starter, og så skifter man det stille ud med noget nyt som man nu får flere penge mellem hænderne.
Men jeg må indrømme at der er mange fede ting i Ikea som jeg virkelig kunne tænke mig. Så et helt køkken, en stue og soveværelse som jeg bare MÅTTE eje.
For mig nægter jeg at leve i sort og hvide omgivelse, bare fordi det er smart og lige til. Jeg vil selv have en lækker moccha, nougta eller chokolade farve i min stue, og så med nogle små ting i spraglede farver til at lysner det lidt op. Puder, vaser, billeder ect.
Jeg håber stille at vi endelig kan begynde at lave en lejlighed i den stil som vi ønsker at leve med og ikke hand downs fra venner og familie.
Desuden (hvis vi får den lejlighed som vi ønsker os) så må man have kæledyr der hvor vi gerne vil bo :D

0 kommentarer: