Og pludselig skete der en omvæltning!

onsdag den 3. marts 2010

Wow, så skete der bare en kæmpe omvæltning for mig.
Jeg har hele mit liv ville leve af at tegne tegnefilm eller tegnefilms serier, men det er mindst lige så nemt at leve af, som det er at leve som forfatter... stort set umuligt.
Jeg gik rundt i min egen lille positive verden, og mente at jeg helt klart kunne komme ind og arbejde for Disney, for hey! Man er vel 16 år og 100% overbevist om at man uddanner sig og så står jobbet bare parat til en :D
Men nej... det gør det ikke.
Det var først efter jeg havde en samtale med min svigermor at jeg indså at jeg simpelthen måtte være realistisk.

Det var en samtale der gjorde mig meget ked af det, jeg var tæt på at græde da jeg snakkede med hende, fordi det føltes som om at jeg måtte smide en livs lang drøm ud af vinduet, fordi en grum verden ikke tillader den type mennesker skal have det nemt. Jeg følte mig støt over hendes samtale, men jeg vidste hun mente det af et godt hjerte.
Det var ikke fordi hun nedgjorde mig eller mine drømme, tværtimod, men hun prøvede bare at forklare at jeg måtte være realistisk... hvor realistisk er det at jeg tager en uddannelse der vare 4-4½, som er svær at komme ind på, og bagefter bare forventer at et job bare ligger til klar til mig? inden for animations branchen? Den er MEGET lille. Og det hjalp ikke spor at min kæreste bare sagde "Jamen du må jo bare være den bedste af de bedste" nemmere sagt end gjort >_>

Men en dag hvor jeg sad og lavede lidt computer arbejde skrev svigermor til mig igen.
Hun nævne at jeg da kunne uddanne mig til konditor.
Konditor? tjooooh hvorfor ikke? Det er en anden type kunst, og desuden så elsker jeg virkelig at arbejde med kager og desserter :D
Det er en hobby som jeg har.
Men jeg var jo ligesom nød til at sætte mig ned og prøve at undersøge hvad det gik ud på, det at være en konditor. Jeg læste på det og kom frem til at jeg ville være en special konditor. Den type konditor som ikke kun bager kager, men som også former ting i chokolade, marcipan, fondant og generalitet bare specialsere sig i desserter og søde sager :D

Hvorfor så lige konditor?
Fordi jeg elsker kager! Virkelig!
Det første ord der undslap mine læber som barn var faktisk "Kage"
Der er bare et eller andet over det at lave en kage eller dessert.
Hvis du laver en middag for dem du holder af ville de sige, "Ej hvor smager det godt, og det er da lækkert" men du får bare så meget mere respons ved at lave søde sager end en oksesteg.
Hvad ville du helst have? En lækker middag, eller en Lækker kage? :D
Og det er det jeg gerne vil opnå. Følelsen af velbehag, glæde og lykke ved at mine venner, familie eller kæreste spiser en kage som jeg har lagt min kærlighed ind i.
Jeg har en drøm om at lave en lolita/cosplay café hvor jeg kan lave alle mulige kager!
jeg snakker ikke her om det kedelige tøre weinerbrød eller en alm sandkage, men om kager som Black Forrest Cake, Red Velvet Cake, Fransk Silketærte, Swiss Roll, cheese cakes af alle afskygninger :D
Jeg vil lave kager som ingen andre i landet laver. Jeg ville f. eks ikke bruge marcipan, da jeg ikke selv kan fordrage det, men hellere sådan noget som fondant, da det er flottere i udseende, er nemmere at arbejde med, og er nemmere at farve.

Forstil dig lige det.
En café kun for lolita eller cosplay?
For mig skulle det helst være lolita :D
tjenerne skulle gå i lolita kjoler med søde forklæder. Cafén i sig selv skulle være indrettet som et victoriansk te-selskab med smukke tekopper og kander. Lækre kager og klassisk musik, og alverdens lækre type te, kaffe og chokolade som man nu kunne ønske sig :D
I sig selv ville det nok være en utrolig dyr drøm at have, og skulle jeg endelig få det lavet, så ville det være et dyrt sted at sidde og spise i, da den typer steder altid koster det hvide ud af øjne bare for en kop te?

Men hvad syntes i mine Darlings? er det total urealistisk, eller kan det faktisk lade sig gøre? og ville i besøge den, skulle den komme til livs? ;D

4 kommentarer:

Sa-chan sagde ...

Jeg siger go for it!

Zarsu sagde ...

Desværre er animator en ret urealistisk drøm - kender mange, som har måtte opgive deres uddannelser pga. mangel på praktik pladser :(


Hold da op, special konditor lyder som en vildt lækker uddannelse. Mmmm, all those sweets~

Jeg tror også du skulle satse på at lave en rigtig sød café, der virkelig appellerer til folk, der kan lide det romantiske og rustikke, ligesom Tea Time har gjort.
Deres café virker som skabt for lolitaer, men de får selvfølgelig flest besøgende af "almindelige" mennesker, da der findes så få loli'er her i DK.
Er dog ikke sikker på om servertricerne skulle være iført fuld lolita - jeg mener, der kræver jo en del plads med de store nederdele og kjoler, og kan sikkert også skræmme mange kunder væk. Men casual/uniform-agtigt lolita tror jeg ikke ville virke for sært :D

TrekkieGrrrl sagde ...

Jeg synes det lyder som en fantastisk idé. Både konditor-uddannelsen og din langsigtede drøm om en lolita-style café. Jeg tror den vil blive populær, blandt andet fordi der ikke rigtigt (så vidt jeg da ved) findes noget tilsvarende i Danmark, og fordi der er en generel fascination af Japan og japansk (pop)kultur som nemt kunne gøre sådan en café et virkeligt hit! Bagsiden (eller fordelen, efter hvor man nu gerne vil bo...) er at den nok bør ligge i København, selvom jeg godt nok læste i avisen idag at Østjylland var ved at overhale København som stedet hvor det sker... Tror bare at København stadig er mere åben for sådan noget. Men måske er billedet vendt nå du er klar, konditor er vel ikke noget man bli'r på en uge :)

Og klar super idé med fondant frem for marzipan (selvom jeg nok ville bruge begge dele hvis det var mig.. der er nogle kager der bare SKAL være med marzipan - men jeg er heller ikke specielt vild med det)

Så ja. Go for it! Start med uddannelsen og find så et lille hyggeligt sted.. det kan altid udvides når folk har fået øjnene op for det!

Michelle sagde ...

Takker tøser :D
Men jeg er fuldt opsat på at skulle smide cafén over i KBH, skulle den endelig være et sted, og jah det ville nok være casual/uniform lolita. Forstil dig at komme ind i sådan en café for første gang, du aner intet om lolita, og pludselig kommer der en pige op til dig, med det ONDE strutskørt, flæser, store øjne og en kæmpe sløje på hovedet, ville nok selv tænke "kæft en original" hahaha ej hvor sjovt XD

Men tak for støtten Darlings, i er så skønne :D