tirsdag den 30. november 2010

Glædelig jul
(danish entry this time)

。∠(* ̄  ̄)〃∇〃)η .。.:*・゚Merry X'mas:*・゚。:.*
Så er julen endelig kommet og er det ikke bare hyggeligt?
Jeg er selv en af dem der virkelig elsker julen!
Musikken, de søde sager, familie hyggen, vennerne og den gode mad frem for alt. Man er virkelig nået langt fra da man var barn, hvor du næsten var ved at dø af over entusiasme, og spænding over hvad de farvestrålende pakker under træet gemmer til en. Og det værste var jo når man fik en blød pakke, øv øv øv, kedeligt tøj, haha ( ´∀`)
Det er noget anderledes nu.

Jeg glæder mig ikke så meget til det med gaverne som jeg glæder mig til det med hyggen og den gode mad. Jeg elsker seriøst dansk julemad, det er måske fedt, men gud det smager godt. Skal endelig holde jul med min kæreste for første gang nogen sinde. Hvorfor først nu? Efter 6 års forhold? Fordi jeg havde dårlig samvittighed. Mine forældre blev jo skilt og jeg ville sikre mig jeg holdte jul lige mange gange ved hver, så at ingen af dem følte sig snydt. Så det at jeg endelig kan holde jul med Hr. Dejligsen er bare skønt! (*´w`*)

Glæder mig som en gal selvom det bliver et lille selskab. Vi bliver kun mig, hans mor og ham, men det skal nok ende med at blive hyggeligt, der ender nok med at være en åndssvag mængde mad! De spiser altid and juleaften, og jeg spiser flæskesteg fordi det er bare sådan vores familie er, så der ender jo med at være en del rester. Men det bliver hyggeligt, skal endelig have mit eget juletræ for første gang siden jeg flyttede ud! Min mor var så sød at donere en julestjerne til vores træ og lidt pynt. Skal selv ud og finde noget mere i nogle butikker, så en pynteæske i Harald Nyborg med 75 til få penge, og træet kan jeg vist få for 150,- så det er jo ganske fint :D
Det eneste jeg mangler er en juletræsfod, men der regner jeg med at vi kan låne den som svigermor har, håber jeg da, haha O(≧∇≦)O

Men glæder mig også til på fredag her. Der skal jeg nemlig ud til min mor og julebage med hende og min lillesøster Jeannette! Bliver så hyggeligt. Kunne desværre ikke være med her den 20 november hvor mine to søskende og min halvsøster sad hos min mor og lavede juledekorationer. Var desværre et andet sted på den dag, men min mor gør op for det ved at lave en jule bage dag med mig \(^^)/
Vi skal nok lave alle de klassiske småkager, vaniljekranse, chokolade specier, finskbrød og jødekager, nom nom nom! (^~^)

Ydermere har vi gudskelov fundet ud af hvor vi skal være til nytår, regner med det bliver hos min moster i år, sammen med min mor, papfar, kæreste, onkel og min fætter! Skal hjælpe med at lave kransekage konfekt. Skal endda også lave min lille fætters fødselsdags kage her til når han fylder 9 år. Det skal være en banankage med chokolade stykker og chokolade creme i midten med bananstykker, nom nom ( ^^)

Regner med den bliver i hvid med limegrøn og mørkeblå, det var nemlig selv det han bad om. Jah der sker rigtig meget lige her i december og jeg undskylder for min mangel på opdateringer her. Men en lille ting jeg vil fortælle om, var ude og besøge Sascha og Kenny her i lørdags hvor vi sad og så film med dem, Sascha havde nemlig ikke set Prinsessen og Frøen så den tog vi med. Vi skulle også lave en cheesecake sammen, men opskriften var total underlig. 100 gr bund til 600 gr fyld? WTF? Vi endte med at få fyld med kiks i, haha ガ━━Σ(゚Д゚|||)━━ン!!

Og maden vi fik var SÅ lækker. Lynstegte grøntsager med kastanjer, kylling stykker og ris med kokosmælk, smage ondt godt! Men fik virkelig en overraskelse da jeg ankom, både Kenny og Sascha havde en gave til mig, hvilket jeg SLET ikke havde regnet med, ahah så fik BlazBlue af dem i gave, limited edition til min PS 3! Selve kassen var pænt ramponeret men indholdet var i mint condition. Mange tak Sascha og Kenny, det var så sødt gjort af jer, vidste slet ikke hvad jeg skulle sige (*^^*)

(^ _ ^)/~~サヨナラ

1 kommentarer:

Zarsu sagde ...

Åhh, din juleglæde gør mig i julehumør :'D Tror jeg vil hjem og pynte op til jul~

Og hvor dejligt at dig og Daniel skal holde jul sammen :) Jeg tror det-der med at man går mere op i hyggen og maden end gaverne automatisk kommer med alderen. Jeg har også været fuldkommen ligeglad med julegaver de sidste par år. Nu handler det hele bare om at nyde fridagene og slappe af med sine kære!

Eeej, du bager alt for meget ;__; Kan du ikke komme og bo i et skab i mit køkken, og bage til mig hver eneste dag?