Den perfekte dansker? Bullshit!

fredag den 16. april 2010

Perker, Sorte neger, behåret abe, kamel knepper....
Jah der er mange synonymer for en indvandre, og det er nogle der bliver brugt med jævne mellemrum a mange danskere. Den nyeste tilføjelse til listen er åbenbart "Perle", som jeg forøvrigt mener er noget fis, har selv set klippet igen og igen, og efter min overbevisning siger han altså "Perk" til den arme mand.

Det er sjovt, NEJ, næsten ironisk hvordan vores opfattelse af "indvandre" og "nydansker" har ændret sig væsentligt igennem de sidste 20-30 år.
Havde du spurgt folk for 30 år siden havde de kaldt dem for flygtninge og fremmedarbejdere. Blot nogle mennesker som ville starte et bedre liv og som ville prøve at skaffe sig et job.
Spurgte du folk for 20 år siden ville de sige at de var krigsflygtninge på grund af krigen i Bosnien. Arme mennesker som der prøver at komme væk fra krigens rædsler.
Spørg du folk nu får du at vide at de er nogle pestilenser der lugter af hvidløg, tilbeder en gammel bog og at de kun er her for at udnytte landet og tage vores job fra os... fra os "ærlige" og "hårdtarbejdende" danskere.

Det gør ondt... virkelig ond at se hvordan vi skænder folk der er anderledes i hudfarven, deres religiøse opfattelse eller normer, blot fordi vi er bange og ikke forstår dem. De er ikke bare aber eller beskidte negere, de er mennesker som os men folk har en tendens til at glemme det fordi vi selv er så højhellige. Vi bor jo i et superb land med gode uddannelses muligheder, vi lader os ikke tynge af religion og så må kvinderne frem for alt gøre stort set hvad de vil. Det er nogle ting som vi som danskere bare ikke kan klare, for os er "dem der nede fra ørkenen" jo primitive væsner med fakler og forældet love, mens vi selv er særdeles moderne mennesker.
Nej... vi er mindst lige så underlige i deres øjne som de er i vores. Virkelig det er vi.
Vi syntes de stinker af hvidløg, de syntes vi stinker vammel sødt.
Vi syntes de er bundet af religion, de syntes vi ikke respekter vores.
De har mindst lige så mange fordomme overfor os, som vi har overfor dem og det kan vi sku kun os selv at takke for, og medierne.

Medierne spiller en abnorm stor rolle ind når det gælder vores opfattelse af flygtninge og indvandre. Det er dem der skaber det dårlige image omkring de stakkels mennesker ved at ligge en fed understreg under ekstramister og kriminelle indvandre, fordi som vi alle ved så er danskerne jo sleeet ikke kriminelle... puha nej det er da kun de satans aber der er det... Faktisk er der flere danskere der begår kriminelle handlinger en indvandre men medierne er bare så gode til at puste det op til det KUN er indvandrene, at dette sker på en daglig basis og at vi i sandhed er i fare for at blive overrumplet af denne nye "Plage".
BULLSHIT!

De er mennesker som os.
De indeånder den samme luft.
Har blod i deres åre.
Har familier.
Og de vil det samme som os... bare finde ud af hvem vi er og hvorfor vi er her.
Vi ender alle sammen det samme sted når vi dør og vi fødes alle sammen på den samme jord!
Jeg er ikke selv racist eller noget i den stil.
Jeg er vokset op med at alle folk er lige og at alle fortjener at prøve at give sig selv et bedre liv.
Min kæreste er halv tyrker, min fætter er halv Libaneser og jeg har to nevøer som også er af anden etnisk herkomst en dansk... Så for mig ville det være dobbeltmoralsk at være en racist eller fremmedhadsk.

Men jeg skammer mig!
Der er flere gange hvor jeg har set en etnisk mand med en pose stige ind i bussen, og jeg tænkte med det sammen "er det en bombe" og gjorde mig selv bange på det punkt. Men så stoppede jeg op, og skammede mig så frygteligt over jeg dog i det hele taget kunne tænke sådan en fordærvet og modbydelig tanke om et andet menneske! Men kan kun takke medierne for det. Det er gode til at puste det hele op og sætte billeder ind i vores hjerne, som forvrænger vores billed af normale og venlige mennesker, som bor i Danmark for at skrive sig selv et nyt kapilet i deres livsbog.
Jeg skammer mig... og jeg skammer mig meget. Jeg kan ikke se mig selv i øjne, når jeg ved at jeg selv er offer for medie stormen omkring terrorister, ekstramister, bombninger og æresdrab... Jeg skammer mig over at kalde mig selv dansker, over at jeg skal finde mig i at bo i et land hvor indvandre har det dårlig, over at være en del af en by hvor man tit høre ordet "PERKER" blive råbt til en tilfældig kvinde og hendes årige søn!
Danmark er sku gået af lave!!!
Det er okay for Jøderne at have en Synagoge, men at Muslimerne skulle have sig en Moské kan da slet ikke komme på tale! Hvorfor? Hvorfor må de ikke have deres alle helligste bygget i vores byer? Er vi virkelig så bange for dem at vi ikke engang kan leve op til vores egen lov om religions frihed? Har man sagt A må man også sige B.
Jeg har personligt intet problem med at vi bygger en Moské eller 20. De har ret til deres Moské og det skal vi ikke stå i vejen for.
Vi kan kun ændre vores og deres holdninger til hinanden hvis vi gider og gøre et forsøg for det... Gennem kultur måde kan vi fjerne fordomme og måske i stedet bygge et nyt samfund op hvor vi kan være sammen i samme rum, og stadig se på hinanden med ligestilling i sinde.
Det er en drøm, og måske vil det forblive sådan... Men jeg håber stadig...

0 kommentarer: