Brok, sygdom og eksamen

torsdag den 22. april 2010

Kender i det at i sidder en glad morgen, solen skinner, alt er godt og du skal til at logge ind på Facebook, og pludselig er det første du ser en af dine venners status opdatering der forklare om hvor nedern personen har det. Hvor syg personen er, hvor meget personen skal til lægen dette år eller hvor lidt personens medicin virker?

Jah det gør du nok på et eller andet punkt, og på et eller andet punkt er det simpelthen bare for meget. Det kan næsten ødelægge en hel dag, bare fordi man åbenbart har behov for at skilter med sine lidelser og petitesser til andre mennesker.
Bevares jeg kan selv godt finde på at poste om når jeg er syg og om hvor nederne det er, men poster sku ikke 3 gange om ugen. Og når man poster så meget, så er det bare for meget og man bør altså holde igen. Okay vi har fattet at du har det dårligt og at din medicin ikke virker, men det bliver sku ikke bedre af at du siger det på Facebook... det er jo bare at udstille sig selv og virke som en hypokonder (undskyld til dem som faktisk er meget syge).
Men grunden til det genere mig er at det virker som en sørgelig forsøg på at score billige medynks point hos folk som åbenbart ikke ved bedre.
Desuden er det da også skide irriterende at der altid er en der brokker sig.
Kender i det? Der er altid en i ens klasse som altid skal brokke sig over det ene eller det andet?
Jah... går selv i klasse med sådan en og det er dybt frustrerende... Hver gang personen kommer til time er der altid det ene eller det andet at brokke sig over... Lejligheden er utæt, eksamen er uretfærdig, skoene er slidte, sokkerne matcher ikke og alt det andet...
Men det er som om der er folk der ude der lever af at brokke sig. Ikke sige hvad de hader, men fortælle om hvor nedern det hele er for dem fordi ting åbenbart ikke går efter deres hoved. Jeg hørte en brokke sig over at eksemerne og om hvor dårligt det var at hun kun havde to uger til at forberede sig mellem hver... jah uuuha det er da trist. Jeg har max en uge, og har allerede 3 af dem i starten af Maj måned. Men jeg brokker mig ikke men ser det som en mulighed for at få det hele hurtigt overstået.

Jeg har aldrig selv haft døj med eksamen, nu hvor vi snakker om det. Jeg har virkelig aldrig døjet med eksamensangst eller noget i den stil men syntes derimod det er fedt til eksamen. Jeg er aldrig nervøs, fordi er jeg nervøs så fucker jeg op. Men jeg ved der er mange der ude som døjer meget med eksamens angst, faktisk er det så slemt at folk decideret besvimer under eksamen, og bare ikke kan klare at være eksamen. Jeg takker mine guder for jeg aldrig selv har døjet med det, fordi jeg er ellers et menneske som er god til at blive bange over intet. Den eneste eksamen hvor jeg virkelig var bange var begge mine matematik eksmaner; Skriftlig og Mundtlig... dumpede begge to med 00 som endelig karakter, men tog det ikke tungt fordi jeg er bare ikke særlig god til matematik, og har aldrig været det. Så jeg var ikke skuffet, men var træt af at alle skrev "nååårh det var da trist skat D:" til mig... Jeg er glad for at de prøver at opløfte stemningen lidt, men var jo hverken ked af det eller skuffet, var ganske tilfreds, men bad dem bare om ikke at skrive hvor trist det var, dels fordi jeg selv sagde at jeg sku ikke var skuffet, men bare glad for at de to ting var overstået.
Nu står jeg så til at skulle blive student i år, og jeg glæder mig en del.... Jeg håber jeg går ud med et okay gennemsnit :)
Skal op i: Engelsk A, Billedkunst C, Psykologi B, Design C, og Musik C.
Og det er alle fag som jeg har valg fordi jeg elsker dem :D
Engelsk og Musik bliver nok de værste. Engelsk fordi det er det højeste niveau på HF og musik fordi der er meget med at vi skal analysere musik (form, takt, tone art, harmonik ect)
Men i sidste ende er det noget der hjælper mig senere hen i livet :D

Men Darlings, hvad skal i op i til jeres eksamen, og bliver i studenter i år?

0 kommentarer: