Kender i det...?

tirsdag den 9. februar 2010

At man rigtig gerne vil med til et lolita træf men man er bare så usikker på om man nu kan kommed med, rækker pengene nu til det? skal jeg nå noget i stedet for? Kommer jeg til at se kikset ud i mit lolita tøj?

I kender det med garanti selv, og jeg er en af dem som der tit lider under denne type tanker.
Ahhhh lider og lider. Nok mere besværget med dem.
Problemet er at der har været mange meet-ups, men mange af dem har været enten i Odense eller KBH, og der har jeg bare ikke muligheden for at tage hen for kun en weekenden.
For mig ville det være spild af tid at sidde i 7 timer i tog, og betale en god sum af 500 - 600 kr... det er i hvert fald altid den pris jeg får når jeg søger på tog billetter.
jah det bliver billigere med Wildcard, og det ejer jeg også, men det er bare stadig alt for dyrt.
På sådanne punkter er jeg bare bød til at tænke på min økonomi, og på at jeg kun er på S.U og ikke har råd til at smide den type penge ud på hvert et loli træf i BKH.

Jeg har desværre endnu ikke formået at komme med til et lolita træf endnu, og det gør mig lidt trist, fordi alle ser ud til at more sig som gale.
Men jeg regner stærkt med at skulle med til et træf her i Aalborg, som en af mine veninder inde fra J-fashion snakkede om hun ville arrangere, det er dog ikke sikkert endnu, men jeg håber :)
Selv er jeg begyndt at udvide mit klæde skab lidt efter lidt. Har to lolita kjole, en nederdel, 4 par sokker, 1 par sko, en skjorte og et petticoat.
Det er ikke det vilde, men det er da en okay begyndelse for en kommende lolita:D
Det eneste virkelige problem for mig er at finde smykker.
Jeg er ikke så vilde med øreringe (skal bruge klips), og jeg syntes at have en del besvær med at finde fingerringe og halskæder til mit sweet lolita.
men dette kommer så nok af at jeg stadig er noob på det fag, og endnu ikke helt ved hvor jeg skal skaffe den slags ting henne.

Jeg er stille ved at spare op til noget mere lolita tøj, men jeg har fundet en kæmp i hjulet, og dette er en ting som jeg hele tiden har døj med. Casual Lolita. jeg er virkelig dårlig til at lede efter noget jeg kan bruge til Causal.
Hver gang jeg er inde for at kikke efter tøj, leder jeg efter noget lolita som jeg kan have på i hverdagen, uden at virke for prægende eller vække for meget opsyn... Men det er svært, og det er en stor prøvelse.
Jeg elsker Lolita, og finder det så behageligt at gå i, men jeg er simpelthen for god til at vælge den type tøj der ikke virker anonymt med dog lady like. Men mon ikke det kommer?

Det er også lidt af en kamp for mig at finde lolita tøj, fordi jeg ikke just er Venus med en talje på 65cm, men er en godt bygget pige med en talje på 85. Jeg var først rigtig ked af det, og det virkede som et helved at vide at jeg ikke kunne bære lolita, fordi jeg åbenbart var for tyk.
Men takket været meget guiden og hjælp fra pigerne på J-fashion fandt jeg ud af at jeg altså bare kunne bruge en kjole med shirring. Og lur mig om ikke jeg pludselig kunne passe kjoler og skjorter! jeg var oven ud lykkelig over dette :D
Men min lykke er kort. Jeg ved det er meget jeg ikke kan passe, men meget af det jeg kan klemme mig ned i er altså bare flot :D
Det er dog et helved at finde skjorter, fordi jeg har nogle gode store overarme, og et brystmål på B75, så de er lidt sværrer at finde i min størrelse, dels fordi det som Bodyline mener er 4L (4 gange large) er nok lige en tand for lille nogle gange.... 4L og stadig for lille, wow de japanere har nogle underlige måleforhold X_x

Men jeg må indrømme at jeg er ved at acceptere at jeg skal gøre noget selv for at komme ned i en kjole der har max talje på 70 cm. Ikke fordi jeg tror jeg bare kan slappe af og lade det komme af sig selv, det er nu ikke sådan det skal forstås.
men det skal forstås sådan at jeg er ikke særlig glad for det at motionere.
Sundt har jeg ikke noget imod at være, jeg elsker frugt, specielt rød grape og Pala melon :D
Men jeg er dog bevidst om at jeg er en pige som ikke er så tynd som jeg har været, og at jeg må acceptere at jeg er som jeg nu en gang er.
Dette her kommer faktisk efter jeg så en der skrev hvor meget hun ikke kunne fordrage sin egen krop, hvor fed og klam hun følte sig, og hvor helt igennem ulækker hun selv syntes hun var... Hun prøvede vist på at ville komme ned og veje 45kg på en weekend.
Det var en øjn åbner for mig, fordi jeg har selv været nede og veje 32kg som 13 årig, og måtte kæmpe mig vej op på 55kg... Jeg var sku ikke bange for at tage på, fordi jeg syntes jeg var så hæslig da jeg var tynd.

Jeg havde ingen røv. Mine bryster var næsten ikke synlige, jeg havde hofter der stak længere ud end min mave, mine lår eksisterede stort set ikke, og jeg lignede et skelet med hvid hud over sig. Jeg var afskyelig at se på, og jeg kunne ikke fordrage jeg var så tynd i det.
Det tog mange år at gå fra 55KG til at veje 73kg... Og det hele skete da jeg nåede de 20 år. Jeg var pludselig en kvinde at se på. jeg havde former og jeg var stort set ikke syg mere, jeg var glad og positiv. Dog er jeg lidt ked af at jeg har topmave, store lår og en bred røv, men det er det alt fedtet sætter sig hos mig, lol ;P
Men det gjorde ondt at læse hvordan hun ikke kunne fordrage sig selv, og ødelage sin egen krop, og ud af frustration sagde at hun faktisk nød det...
jeg var sur, ked og chokeret over folk kan miste meget greb over deres liv, at de faktisk er nød til at ty til ekstremer, hvor de tror de ødelæggere deres egen krop, men en spiseforstyrrelse, fordi de åbenbart tror at det er den eneste form for kontrol de har tilbage over deres liv... At de er i stand til at vælge hvad de vil spise, hvornår de vil...
Men problemet er at når de begynder at kæmpe for at tabe sig, og ødelægger deres egen krop på den måde, at så har de atter engang mistet kontrollen, og de er tilbage ved punkt 0...

Så darlings. Hvis i kender en, eller er en af denne type piger så stop op og tænk over tingene...
I skader andre mere end i skader jer selv, fordi i tror i kan styrer det, og fordi i er egoistiske... Stop vandvidet og åben jeres øjne for sandhede... det gør ondt, men det kan rede jer fra et liv hvor badevægten styrer alt for jer...

0 kommentarer: