Boycotting af Mass Effect 3.

onsdag den 14. marts 2012

Yeah.
Jeg er en af dem som har valgt at boycotte Mass Effect 3, selvom jeg elsker de to forgående spil. Der er nok nogle af jer der ved hvorfor dette forgår og hvorfor Bioware ikke er så populære lige nu. hvis ikke så lad mig remse det op.

Som mange nok ved så er det muligt for en der har købt CE ad ME3 at få en day-1-DLC som hedder From Ashes der åbner op for at du kan modtage en Prothean squadmate.
Dette er KUN gældende for hvis du modtager en CE.
Hvis ikke, så skal du som værende en person der ejer den almindelige udgave af ME3, betale knap $10 for denne ene squadmate.

Problemet med dette er at denne From Ashed blev udviklet under spillets udviklingsfase, og blev så sidne hen fuldkommen fjernet fra alle standart udgaverne af ME3, så de kunne sælge et ekstra produkt og derved tjene flere penge hjem.

Mange, mig selv inklusivt, var ikke tilfredse med denne beslutning fra Biowares side af, og har derved boycutet spillet, fordi denne udnyttelse af forbrugerbases ikke er okay, siden at denne DLC blev udviklet UNDER udviklingsfasen, så skal den selvfølgelig også være en del af spillet.

Bioware anede at de havde fucket noget så grusomt op, og valgte at træde frem, offentligt, at der selvfølgelig intet var fjernet fra dem der skulle have standart udgave af spillet.
Ydermere forsikrede de os at denne DLC blev udviklet af en helt andet team på Bioware og EFTER de havde sendt CD'en til Microsoft for at blive fejlchecket, så hele day-1-DLC'en skulle være udviklet EFTER hovedfasen var overstået.

Mange fans, igen jeg selv inkluderet, havde virkelig svært ved at tro på denne lille forklaring.
Dette skyldtes at der en del måneder for inde var blevet lækket et manuskript hvor Prothean-squadmatens replikker stod i, så mænge råbte "BULLSHIT" til Bioware, men de holder stivnakket fast ved deres forklaring.

Dage efter at ME3 var blevet udgivet var det lykkeds en bruger at unlock the Prothean-squadmate ved at cracke en .ini fil der kunne redigeres, og voilá, der var the Prothean-squadmate, uden at skulle betale for den eller noget. Det vil sige at det hele allerede ligger på CD'en og altså har været en del af spillet fra starten af.

Bioware har altså stukket os en lodret løg op i vores ansigter, og prøvet, med deres fede hænder, at klemme hver en klink ud af deres forbrugere.

Jeg er ligeglad med hvor meget folk siger at dette er den normale måde at gøre dette på nu, fordi det gør det ikke mere acceptabelt af den grund.
Jeg er ikke en af dem der gider at Bioware, eller andre spiludviklere, smider mig i munden og pisser mig i øret medens jeg med stor glæde, længer dem mine penge, for noget som de specifikt bruger som en metode for at narre flere penge ud af so.

Beklager at jeg ikke er en af dem som bare smiler og tager imod dette lort.
Jeg har min ære, jeg har min sunde fornuft og jeg har IKKE tænkt mig at tro at spiludviklere kan sælge os en lort på et fad, så længe der står EA, Bioware, Blizzard eller andre navne på den.
Uanset hvor meget du polere en lort, så er det stadig en lort.



0 kommentarer: