Når du får smidt lort tilbage i ansigtet

søndag den 20. maj 2012

Så skal vi åbenbart bare tage det som var det en god gestus, og smile medens vi beder om mere og spreder vores balder på vidt gab.

Når jeg ser hvad der sker med spil industrien og hvordan de røvrender deres kunder nu om stunder, så græder jeg virkelig tåre over dette, og jeg bliver vred.
Uden deres kunder og fans var de ikke blevet til det de er i dag, og nu er det så helt okay at snyde os for ting og give shit i vores meninger.
Men det pisser mig af at, at uanset hvor mange gang vi siger "Nej" og bliver vrede over de gør dette mod os, at så er der altid tomhjernet fans som støtter det, uanset hvad, fordi de ikke har konsekvenserne for øje.

Kald mig idiot, sig jeg er dum og ikke forstår det større koncept af dette, eller at jeg ikke ved at de er i deres fulde ret til det.
Jeg føler bare selv jeg ved hvad man som spiller kan forvente af ens idoler, som Capcom, Konami, Square, Naugthy Dog, 3DO, 3G Studios, Bathesda og så videre.

Det skræmmer mig en hel del at vi, nu om dage, er blevet til deres money cows og at de mener de skal malke os for hver eneste skilling vi måtte eje.
Jeg ved udmærket godt jeg selv har valget af ikke at støtte det, men det der pisser mig af er at der stadig er folk der selv mener det er okay de smider penge ud på noget som lover dig guld og grønne skove, men giver dig halve sandheder og pisser dig langt op og ned af ryggen.

Det er, igen, deres valg om de vil være så dumme at gøre dette, fordi det er deres penge, deres valg, men det er folk som dem som hele tiden finder undskyldninger for hvorfor de syntes det er okay de gør det, hvorfor det er helt retfærdigt at du skal betale for DLC'er, som allerede eksistere på spil CD'en, eller hvorfor det er okay at du skal ligge virkelige penge ud på auktions hus i et spil.

Jeg ved ikke hvorfor de forsvare det så meget, hvorfor de kan retfærdig gøre dette svineri mod en trofast skare, og hvordan de selv, med fuld overlæg, kan tro at de selv gør det rigtige med at støtte de folk som engang var intet uden deres fans.

Mørke tider er over os når man ikke længere som spiller, kan stole på sine idoler.

0 kommentarer: